راکت بازرسی بدنی چیست ؟

    راکت بازرسی بدنی چیست ؟

    راکت بازرسی بدنی برای کنترل امنیت و بازرسی بدنی در سازمان ها و ارگان هایی که تردد در آنجا مهم می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا باید بدانیم راکت بازرسی بدنی چیست

    راکت بازرسی بدنی چیست ؟

    راکت بازرسی بدنی برای کنترل امنیت و بازرسی بدنی در سازمان ها و ارگان هایی که تردد در آنجا مهم می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

    در ابتدا باید بدانیم راکت بازرسی بدنی چیست که در جواب این سوال باید بگوییم فلزیاب یک وسیله برای کشف وسایل فلزی یا مخفی شده در زمین، درون یا بیرون بدن انسان و.... مورد استفاده قرار میگیرد.

    راکت بازرسی بدنی میتواند برای شناسایی انواع  سلاح، ابزار آلات غیر مجاز، لوازم الکترونیکی، موبایل و .... بسیار موثر باشد.

    در ساخت گیت کنترل تردد از ابزاری شبیه راکت بازرسی فلزیاب با اندکی تفاوت استفاده شده است.

     

    انواع راکت بازرسی

    راکت بازرسی فلزیاب در انواع و مدل های مختلفی در بازار عرضه شده است که با توجه به مدل و نوع کارایی آنها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد.

    • فلزیاب صنعتی
    • فلزیاب فرکانسی
    • فلزیاب کوچک

     

    فلزیاب صنعتی: همان طور که از اسم این دستگاه راکت بازرسی بدنی فلزیاب مشخص است در کارخانه ها، کارگاه ها و به طور کلی در مکان های بزرگ استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه امکان خروج قطعات با وزن کمتر از 100 گرم وجود ندارد و مورد استفاده قرار میگیرد.

    فلزیاب فرکانسی: این مدل از راکت بازرسی فلزیاب بیشتر برای شناسایی فلزاتی که فرکانس پایین دارند مورد استفاده قرار می گیرد چرا که این راکت فلزیاب قدرت بالایی جهت کشف فلزاتی مانند طلا را دارد.

    فلزیاب کوچک: این مدل راکت بازرسی بدنی در دست قرار گرفته و وزن بسیار کمی دارند و صفحه مورد نظر آن کوچک می باشند که تا فاصله چند سانتی متری از فاصله مورد را که دارای فلز می باشند می توانند شناسایی کنند.

     

    نحوه بازرسی بدنی

    بازرسی بدنی در مکان هایی که امنیت دارای اهمیت زیادی می باشد استفاده می شود. نحوه بازرسی بدنی افراد به این شکل انجام می شود که، راکت بازرسی فلزیاب را در فاصله ای مشخص که معمولا در کاتالوگ محصول نوشته شده است از بدن شخص مورد نظر قرار می دهند.

     راکت بازرسی بدنی فلزیاب را به نقاط مورد نظر فرد نزدیک می کنند و اگر فرد فلز و یا قطعه الکترونیکی همراه داشته باشد دستگاه با حالت هایی که از قبل برایش تعریف شده است، مانند بوق و یا ویبره فرد جستجو کننده را مطلع می سازد.

     

    کاربرد راکت بازرسی بدنی فلزیاب

    یکی از پرکاربرد ترین روش ها برای بازرسی بدنی در کل جهان، استفاده از راکت بازرسی فلزیاب می باشد. با استفاده از راکت بازرسی بدنی فلزیاب می توان از ورود اشیاء غیر مجاز به داخل مجموعه جلوگیری می کند. در مجموع راکت بازرسی بدنی فلزیاب برای حفظ شدن امنیت در اماکن عمومی که دارای تردد بالا می باشد بسیار مهم بوده و کاربرد دارد.

     

    آیا راکت بازرسی فلزیاب دستگاه شنود را پیدا می کند

    با توجه به اینکه در وسیله دستگاه شنود از برد های الکترونیکی و قطعات فلزی استفاده شده است. به راحتی می توان دستگاه ردیاب شخصی، ردیاب خودرو، دستگاه شنود را با استفاده راکت بازرسی فلزیاب

    تشخیص داد. راکت فلزیاب  در انواع مختلفی در بازار قابل عرضه می باشد. انواع راکت بازرسی با مدل های مختلف و با قدرت مغناطیسی مختلف در بازار موجود می باشد. در بعضی از راکت فلزیاب میدان مغناطیسی ضعیف می باشد که باید برای شناسایی فلزات دستگاه راکت بازرسی بدنی را نزدیک خودرو یا شخص مورد نظر کنند.

     

    راکت موبایل یاب چگونه کار می کند

    راکت موبایل یاب و یا راکت بازرسی بدنی برای تشخیص اجسام فلزی و الکترونیکی بسیار کاربرد دارد. یک راکت فلزیاب دارای دو جزء اصلی می باشد که یکی سیم پیچ فرستنده که میدان مغناطیسی را ایجاد می کند و یک سیم پیچ گیرنده که امواج الکترومغناطیس را تشخیص می دهد. یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ فرستنده ایجاد می شود تا میانگین تا حدود 20 سانتی متری را شناسایی می کند.

    اگر یک جسم فلزی به میدان مغناطیسی تولید شده بیفتد، میدان مغناطیسی بیشتری در گیرنده شناسایی می شود، که در این صورت برای اپراتور یک هشدار ایجاد می شود.

     

    بهترین راکت بازرسی بدنی

    بهترین راکت بازرسی بدنی از نظر افراد و اشخاص مصرف کننده به این صورت می باشد که از کوچکترین قطعات و فلزات گذر نکرده و آنها را شناسایی کند.

    از نظر کارشناسان بهترین راکت بازرسی بدنی به این صورت می باشد که شناسایی دقیق تر و قدرت بازرسی و شناسایی با قدرت تری داشته باشد. باید قابلیت تنظیم درجه حساسیت را داشته باشد، تا بتوان بازرسی بهتری را مصرف کننده و اپراتور انجام دهد. بعد از اینکه موارد فوق مورد توجه قرار گرفت باید به واردی از جمله: ساخت مناسب، وزن و حجم پایین برای استفاده و سهولت استفاده اپراتور و.... برای استفاده روزانه از راکت بازرسی می باشد.

     

    نکاتی برای استفاده از راکت بازرسی بدنی

    نکاتی که جهت حفظ و نگهداری و بالا بردن طول عمر دستگاه وجود دارد که باید به مواردی از جمله موارد زیر توجه شده و رعایت شود.

    ·        یکی از مهم ترین موارد که بسیار برای دستگاه حائز اهمیت می باشد این است که راکت موبایل یاب به هیچ عنوان ضربه نخورد، در صورت داشتن کیف کمری و محافظ باید از آن استفاده شود که ضربه ای به این دستگاه وارد نشود.

    ·        نکته بسیار مهم که در مرحله بعدی باید به آن توجه شود این است که، مدت زمان شارژ راکت بازرسی بدنی باید به اندازه باشد و بیشتر از حد معمول شود چرا که باعث آسیب جدی به راکت فلزیاب می شود. زمان شارژ برای دستگاه های مختلف متفاوت می باشد ولی به طور معمول بین 1.5 تا 2 ساعت باید در شارژ بماند.

    ·        در زمانی که از راکت موبایل یاب به صورت طولانی مدت استفاده نشده باشد، بهتر است باتری را از دستگاه جدا کنید چرا که باعث بالا رفتن طول عمر باتری خواهد شد و باعث می شود به برد دستگاه آسیب نرسد.

    ·        باید توجه کنید که باطری راکت فلزیاب فول باشد تا عملیات شناسایی را بهتر انجام دهد.

     

    قیمت راکت بازرسی بدنی

    عوامل بسیار موثر در قیمت راکت فلزیاب، برند و کشور سازنده ی این دستگاه می باشد. نوع کارایی این دستگاه در انتخاب و قیمت راکت موبایل یاب بسیار مهم می باشد.

    عوامل دیگری که در انتخاب راکت بازرسی بدنی بسیار اهمیت دارد قدرت تشخیص فلزات و قطعات الکترونیکی می باشد. هر چقدر قدرت شناسایی بالاتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد.

    مجموعه سوپر اسکنر پلاس با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت انواع راکت بازرسی را خدمت مشتریان محترم ارائه می کند.